Virginia Shea 10 käsku ja näide omaenda kogemustest

Know where you are in cyberspace/Be forgiving of other people's mistakes



Lugedes nädalateemat tuli ette väide "Rumalaid küsimusi pole olemas", mida olen palju kuulnud enamasti vormis "Rumalaid küsimusi pole olemas, ainult rumalad vastused". Seda väidet olen ise kohaldanud, kasutusele võtnud nii töö- kui ka koolielus. Olen väitega nõus, kuid arvan, et sellega tuleks olla ettevaatlik eriti netis. Sellega seoses tuleb meelde ka ütlus "there's a time and a place", ehk on aeg ja koht.

Foorumites, uudisegruppides ja sotsiaalmeedias on see igapäevane nähtus, kus küsimus mida on esitatud pole vales kohas esitatud, vaid lihtsalt liiga algeline. Vastused ja kommentaarid on üldiselt julmad või naljaga vastatud. Seda muidugi ka põhjusega, sest antud küsimused on väikese vaevaga leitavad veebiotsinguga või vastava ala põhiallikatest.

Ise olen ka auku astunud, kus olen arvanud, et küsimus on kohane aga vastuseks on "saadetud manuaali lugema(RTFM)".
Kui sisenete küberruumi domeeni, mis on teile uus, jälgige. Veetke aega vestlust kuulates või arhiive lugedes. "Netiquette varies from domain to domain." (Shea, 1994)

 

Beverly Randolph Fernandez, To post, or not to post: A lesson in netiquette 22.01.2018. [Online] https://www.marian.edu/academics/marian%27s-adult-programs/online-and-accelerated-programs-blog/blog/2018/01/22/to-post-or-not-to-post-a-lesson-in-netiquette

 

Comments

Popular posts from this blog

Uudne tugilahendus

Üks positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis

Uue meedia mõju traditsioonilisele