Üks positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis

Kasutatavuse positiivne näide

Seoses reisiplaanidega oli hiljuti oli vajadus surfata võimalikke majutuskohti. Selleks kasutasin Booking.com. Mis mind hämmastas oli see lihtsus kuidas nad on majutuse broneerimise üles seadnud. Paari valiku ja hiireklõpsuga ongi tehtud. Kuigi infot on palju, jättis see ikkagi "puhta" välimuse. Ise olen kasutanud ainult broneerimise funktsiooni, kuid veebisait katab enamus reisimisega seotud vajadused ära, nagu lennukipiletid, autorent jne.

  • õpitavus – õppida praktiliselt midagi vaja ei ole. Kõik on selgelt ja suurelt eesti keeles kirjas. Tuleb teha ainult endale sobilikud valikud.
  • tõhusus –  nagu enne mainitud sai broneering tehtud ja seda väga vähese ajakuluga.
  • meeldejäävus – Sammud jäävad kiirelt meelde.
  • vead – kasutuse jooksul vigasid ei leidnud. Leht lasi ilusti navigeerida edasi ja tagasi, kui olid midagi valesti sisestanud.
  • rahulolu – Nupud ja paigutus on väga kergesti kasutatav. Üks lihtsamaid viise kuidas veebis majust broneerida


Kasutatavuse negatiivne näide

Alati enne riistvara ostmist olen kasutanud Hinnavaatlust, et leida, kus toodet kõige odavamalt müüakse. Mitmeid kordi olen komistanud veebileht frog.ee konkureerivate hindade tõttu. Disaini poolest näeb see välja nagu iga teine viisakas e-kaubandus veebisait. Navigeerides aga natuke ringi, olen funktsionaalsuse ja tõhususe tõttu soetanud tooteid alternatiividelt.

 

Comments

Popular posts from this blog

Tarkvara arendus- ja ärimudel

Enne veebi, ITSPEA (2. nädal)

Uudne tugilahendus